En Tagg

Måndag förmiddag och jag sitter och klurar på mina taggar. Ja, alla har väl saker de gör som sitter som en liten tagg i bröstet. Eller? Kaffe, the, godis, cigaretter, snus, alkohol, choklad, chips...
Mina taggar är tre stycken och nu känner jag verkligen att det är sluttaggat. De borrar sig verkligen in och det är en så onödig smärta eller vad man ska kalla det.


♦ Jag dricker cola light, och dricker jag det inte så får jag världens spränghuvudvärk som inte ens går bort med Alvedon. Men den huvudvärken har jag kanske bara i två-tre dagar så egentligen är det bara att stå ut.

♦ Jag äter way too much godis. Varje dag snackar vi om då, och nu har jag kommit till den punkten att jag nästan måste ha för att känna mig pigg. Jag räknar med att det tar en vecka sedan är allt socker ur mitt system :)

♦ Jag tränar alldeles för lite. Jag känner mig upsvullen och fylld med vatten, det surrar liksom i fötterna. Det är ju delvis för att jag samlat på mig vatten för att jag bland annat dricker för lite vatten. Men också psykologiskt tror jag. Tränar man känner man sig fastare, och man blir fastare, och man mår bättre.



Vad ska jag då göra åt detta?
Svaret är ju ganska enkelt... Jag ska...

Sluta dricka cola light, det tar mig bara ett par dagar sedan är huvudvärken och en tagg borta. Dessutom lämnar det utrymme för lite vatten också... :)

Sluta äta godis och annat sött. Det tar ca en vecka sedan är den taggen med borta. Till min hjälp finns Mullbärsthe som tydligen ska vara bra emot sötsug.

♥ Börja träna regelbundet, automatiskt kommer då även grejen med att dricka vatten in bilden också. 

Hur svårt kan detta vara då egentligen? Inte speciellt känner jag nu, men jag vet att jag är en person med dålig självdisciplin. Jag ska verkligen fixa detta, det är ju tre taggar som är jävligt irriterande så varför fortsätta...?

Har du någon tagg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0