Remember The Days


Hörnet Såggatan - KarlJohansgatan på 1970-talet i Majorna, Göteborg


Nu har jag promenerat runt här i Majorna som jag nog älskar mest. Det är här jag känner mig trygg, det är här jag hittar, det är här många av mina älskade finns. Det är här jag alltid funnits.

I detta huset är jag faktiskt född (alltså inte i huset, utan på Sahlgrenska) innan de rev huset 1981. På andra våningen gatan in till höger, fjärde fönstret från hörnet. Mamma bodde ett tag i lägenheten med den nedersta balkongen, men så träffade hon pappa och fick skaffa sig lite större antar jag.

Var hemma hos min syster ett tag idag och förundrades över när jag promenerade hem hur annorlunda det ser ut jämfört med när jag var liten. Gick förbi där jag bodde efter att det här huset hade rivits. Där fanns när jag var liten ett litet bageri och en 7-Eleven på hörnet. På hörnet är det nu en hemsk restaurang och i det gamla bageriet är det nu ett antikvariat...

Nuförtiden bor jag i närheten av där jag föddes, alltså nära där den här bilden är tagen. Jag promenerar på den här gatan dagligen. När man tänker så känns det väldigt konstigt, för nu ligger där ett ganska så fult tegelhus som totalt skär sig mot alla landshövdingehus.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad synd att dom rev det :( Är du född hemma förresten? Coolt!



Du kan vara med imorrn ju ;)

2008-11-14 @ 19:22:11
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/
Postat av: mamma

Historien om var din mamma och pappa bodde får nog revideras lite. Annars stämmer det. Det finns ett antal bilder också. Påminn mig. Gamla hederliga dia-bilder.

Mamma

2008-11-17 @ 14:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0