Lev Lilla Bonsai


Nyplanterat litet stackars träd...

Idag (eftersom jag borde plugga) så har jag planterat om ett Bonsaiträd som jag fick av T för några veckor sedan. Det har inte varit allt för lyckligt och bara stått och tappat blad, jag har inte vetat vad jag gjort för fel. Funderade ett tag på om det var hösten, men insåg ganska snabbt att det var av vantrivsel.

Googlade lite och insåg att jag borde plantera om det eftersom de ofta levereras med en cementliknande jord som fungerar bäst i Asien där de föds upp men inte här i Sverige. Dessutom vill de alltid vara lite fuktiga så jag har vattnat det de sista dagarna noggrannt och faktiskt så är det små knoppar på vissa grenar men för säkerhets skull så planterade jag även om det.

Så nu är det bara att vänta och se vad som händer... 89:- på Bauhaus kanske man inte kan förvänta sig så mycket av... Men det hade ju varit mysigt om det trivdes hos oss. Ett Bonsaiträd har jag önskat mig ända sedan jag var liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0