Ibland blir man kanske lite tårögd

Jag tittar aldrig på melodifestivalen, lyssnar aldrig på Mix Megapol. Gillar få sånger på svenska och alla mina cd-skivor talar emot Sonja Aldén och hennes låtar.
Men Du får inte ryckte med mig. Inte musikaliskt utan textmässigt. Tänk bort musiken och bara lyssna på en väldigt stark och medryckande text...

Du får inte knacka på min dörr om du inte är beredd och komma in
Du får inte göra om mitt namn och börja kalla mig för din
Du får inte vandra på min väg utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål
Och du får inte riva mina murar som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt
Och du får inte ha mig som en dröm när jag vill va' din verklighet
Du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet

Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är du vill
du får be en bön att tiden du behöver räcker till
Och du får samla dina tankar så att två själar kan få ro
och så att allting som vi lovade oss själva kan få gro

Och du får inte andas på min panna inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för all den oreda du ger
Och du får inte röra vid mitt hjärta som om allt var uppenbart
när jag önskar inget hellre, än att du gör allt emot mig snart


Kommentarer
Postat av: 9588

Buhuuuuu..... så fint... Är ju inte direkt svårt att sätta in sitt lilla liv i texten...

2008-12-06 @ 18:57:01
Postat av: 9588

ahh jag gråter....

2008-12-06 @ 19:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0