Benhinneinflammation?


Försöker träna upp mina benhinnor, hörde att man kan göra det. Så när jag går på bandet nere på gymmet så gör jag följande...

Min 0-1: Joggar i ca 10 km/h
Min 1-5: Går i ca 7,5 km/h
Min 5-6: Joggar i ca 10 km/h
Min 6-10: Går i ca 7,5 km/h

Ja, ni fattar grejen... Så gör jag så i 30-60 minuter.
Nån som vet? Låter det som en bra grej för att sedan öka på. Ofta är det tydligen så att benhinneinflammation beror på otränade skenben...?
Jag tycker att det är ganska skönt, det är mycket roligare att varva än att göra samma sak hela tiden. Tiden går mycket fortare plus att man gärna tävlar mot klockan.
Min tanke är ju sedan att hela tiden lägga på så att jag ökar joggintiden och minskar gåtiden så att jag så småningom kan jogga hela tiden utan att få ont. Plus att jag får bättre och bättre kondition också, en ganska så viktig faktor i det hela...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0