Ibland Får Man Höra Kloka Ord

Ibland får man höra såna där fina saker. Då skulle man vilja ha ett litet anteckningsblock med sig så man kan skriva ner det så man inte glömmer. Fast om man tvingar sig att komma ihåg så går det kanske djupare in.
Idag på yogan fick jag höra några såna där fina ord. Jag ska försöka citera henne så ni också får ta del av de kloka orden...

Ta till dig din omgivning och älska den som den är nu

Det är så lätt i vardagen med all stress att hinna med allt att man glömmer att se livet nu. Iallafall jag, jag har en förmåga att blicka in i framtiden och tänka att då - då ska jag sätta mig ner och njuta. Då när jag har fixat det där och gjort det där.
Varför inte njuta under tiden, för det är klart att man kanske vill fixa och dona med saker och ting. Men varför skulle man inte kunna njuta medans man gör det?
Jag ger mig iallafall inte tiden eller kanske är det att jag inte ger mig själv rätten att få njuta. Precis som om grejer skulle gå snabbare att göra om jag inte njuter... Knäpp man är ibland alltså.

Känner du igen dig eller är jag helt ensam om detta?
Jag ska iallafall från och med nu försöka ta till mig min omgivning och älska den som den är nu. Precis som den är nu.

Kommentarer
Postat av: anna

Jag tror, att om man till 100% kan lära sig att leva så så blir man väldigt lycklig! Jag har blivit bättre på det men har nog lite kvar ;)



Kramseloo till dig ikväll!

2008-09-30 @ 20:28:10
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0